A Fordnál kezd elgurulni a gyógyszer, a TheDrive által kiásott, 2020. decemberben beadott szabadalmi kérelemben egy olyan rendszert taglalnak, amiben a villanyautókat vontatással töltenék. Az alternatív töltési lehetőségek keresésével nyilván nincs egyedül a Ford, a Volkswagen robotokkal támadna a parkoló villanyautókra, a Toyota pedig olyan autonóm töltődrónokban gondolkozik, amelyek egyszerre szállítanának akkumulátorokat, hagyományos üzemanyagot és akár hidrogént.
A szabadalom egy olyan rendszerre vonatkozik, ami lehetővé tenné két, egy irányban haladó jármű kommunikációját és különféle szenzorok segítségével az egymáshoz kapcsolódásukat. A Ford minden járművet alkalmasnak talál a villanyautók vontatására, amennyiben elégséges a vontatmányhoz viszonyított méretkülönbség, ez különféle teherautókat, nagyméretű lakókocsikat, közúti vonatokat jelent, ám az még képlékeny, hogy milyen szituációkban történhetne valódi töltés.
Az egyik megközelítés szerint csak a terhelésmentes esetekben/szakaszokon lenne érdemes tölteni, ami üres pótkocsit vagy tartós, domboldalról való ereszkedést jelent, míg más esetekben a vontatott villanyautó önerőből mozogna. Egy még extrémebb lehetőség, hogy a vontatmánynak csak a hátsó két kereke érintené a földet, de érdemes helyén kezelni a dolgot: sokan még egy parkolóhelyéről magától kiguruló Teslától is ódzkodnak.