Az EU célját, az NEDC szabvány szerint mért 95 g/km-t ugyan nem sikerült elérni, de a JATO Dynamics adatai szerint az EU-ban eladott autók szén-dioxid-kibocsátási átlaga így is sokat javult: 106,7 g/km-re csökkent, a 2019-es 121,6 g/km-ről.
Ez a tavalyi új szabályozással bevezetett vaskos bírságokat ismerve nem is meglepő, bár a JATO elemzése szerint az is segített az átlag javításában, hogy csak dugattyús motorral hajtott autókból a 2019-es 14,7 millió helyett csupán 8,6 millió példány fogyott, részint a járvány miatti lezárásoknak, részint a tisztább alternatívákat előnyben részesítő állami autóvásárlási támogatásoknak köszönhetően.
Ennek megfelelően országonként is nagyon eltérő kibocsátási átlag jött ki. Hat országban adódott 100 g/km alatti átlagérték: Hollandiában, Dániában, Portugáliában, Svédországban, Franciaországban és Finnországban. Ugyanakkor Kelet-Európában – ahol valószínűleg az új autók árnövekedése miatt nőtt a nagy fogyasztású prémium-modellek aránya – inkább a 115 g/km feletti átlag volt a jellemző: Szlovákia produkálta a leggyengébb, 119,2 g/km-es értéket, de Csehország, Lengyelország és Bulgária mellett Magyarország is ezt a tábort erősítette: nálunk 115,4 g/km-es átlag adódott.
A gyártók közül a Toyota, Mazda és Lexus hármasa produkálta a legalacsonyabb átlagot, 97,5 g/km-rel, nem sokkal megelőzve a PSA csoportot (97,8 g/km) míg a legmagasabb szén-dioxid-kibocsátást a Subaru (155,3 g/km) és a Jaguar Land Rover (147,9 g/km) autói produkálták.
A fenti adatok azt persze nem mutatják, hogy az egyes országok teljes autóállománya mennyi szén-dioxidot enged a levegőbe, inkább csak a változás irányát jelzik, de úgy néz ki, a szén-dioxid-kibocsátási szabályok szigorítása egyelőre a várt hatást hozta.