A legnagyobb japán autógyártó saját előrejelzése szerint 360 ezer autó legyártását teszi lehetetlenné a csiphiány a cégnél.
A Toyota mintegy 900 ezer autó elkészítését tervezte szeptemberre – az alapján, hogy 2019-ben 905 ezer járművet készített a cég ebben a hónapban, ez a szám reálisnak is tűnik – de úgy tűnik, a szűnni nem akaró félvezetőhiány ezt nem teszi lehetővé. Észak-Amerikában 80 ezer, Európában 40 ezer, Kínában 80 ezer, Japánban pedig 140 ezer autó gyártása hiúsulhat meg a becslések szerint.
A cég beszerzési vezetője szerint próbálnak javítani a helyzeten, és erre látszik is esély októbertől, de úgy tűnik, a szeptember hónap egyfajta mélypont a cégnél. Úgy fogalmaznak, bár számoltak a kockázatokkal, a csiphiány hamarabb, és nagyobb mértékben éreztette a hatását, mint gondolták. A Toyota egyelőre így is 9,3 millió autó legyártásával számol az idei évre.
Bár más autógyártókat is sújt a világméretű csiphiány, a többség ennyire pontos statisztikákat egyelőre nem közölt. Így a hiány hatásairól csak durva becslések állnak rendelkezésre. Ezek szerint 6-7 millió autóval csökkenhet a globális autógyártás az idén, csak ennek a tényezőnek köszönhetően.