Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületes Nepper!
Jelenleg egy 2009-es dízel Toyota Avensis tulajdonosa vagyok. Munkahely változtatás miatt már felesleges a dízel. Ami érdekel minket:
-Honda Jazz 2009- hibrid vagy szívó benzin.
-Toyota Pirus III
Én a sima szívó benzint gondoltam, de érdekelne hibrid is. Na de erről semmi infót nem találok.
Üdvözlettel,
Norbert
Kedves Norbert!
Mindkét típust viszonylag jól ismerem, magam is egy Prius-t használok munkára, igaz, az csak egy Prius II. A Prius III már egy kívül-belül sokkal szebb megjelenésű autó, hiába a nagyobb, 1.8-as a motor, kevesebbet eszik, mint az elődje. Egyik Prius sem elromlós fajta, a III-asnál arra nagyon kell figyelni, hogy a klímahűtő és a vízhűtő között kicsi a rés, és ez eltömődik szösszel. Emiatt nem lesz megfelelő a motor hűtése, ennek következtében a motor állandóan kicsit magasabb hőmérsékleten fog üzemelni, addig míg hengerfejes nem lesz. Rosszabb esetben motor felújítás következik.
A felségemnek hibrid Jazze volt, nem volt annak sem soha baja, csak használtuk, és cseréltük a kopó alkatrészeket. A benne lévő CVT váltóban illik az olajat 35 ezrenként kicserélni, és csak a gyári olajat tegye bele, nem egy veszélyes tétel. Egyikkel sincs különösebben semmi baj, de a Priusnak jobb a hibrid rendszere. A szívómotoros Jazz meg örök, mint a nyomorúság, nagyon ritka a műszaki probléma, a vezérlése az örökkévalóságnak készült, a 300 ezret futott példányokban is a gyári lánc van. A hibrid Jazzben is ugyanez a motor van, plusz a hibrid rendszer.
Üdvözlettel:
-Becsületesnepper-
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.