A német székhelyű versenycsapat, a ByKolles Racing 2009 óta vesz részt rendszeresen a Le Mans-i 24 óráson, illetve a hozzá kapcsolódó hosszú távú világbajnoki futamokon. 2015 óta saját LMP1-es autójuk volt, és úgy néz ki, a saját fejlesztést az új szabályok érkezésével sem szeretnék feladni.
7
A PMC Project nevű autóból a szabályoknak megfelelően lesz utcai- és versenyváltozat is. Érdekes módon a versenyautóba csak egy V8-as szívómotort építenek – ennek a teljesítményét a Balance of Performance alapján a rendezők határozzák majd meg, de 700 lóerőről hallani – miközben a Peugeot és a Toyota is hibrid hajtásláncot tervez. Ráadásul a PMC utcai változata is hibrid lesz, durván ezer lóerővel és egy tonna körüli tömeggel. A versenyváltozat esetében valószínűleg megbízhatósági szempontok indokolják az egyszerűbb hajtásrendszer alkalmazását.
7
Az utcai- és a versenyváltozat között a másik markáns különbséget a karosszéria aerodinamikai megoldásai jelentik: a versenyautón alkalmazott nagy légterelők egy részét teljesen elhagyják az utcai modellről, részint nyilván balesetbiztonsági szempontok alapján. Utcai használathoz nyilván így is lesz elég leszorítóerő, bár a ByKolles utcai autója sem tűnik igazán használati tárgynak: valószínűbb, hogy aki megveszi a 25 rendszámos példány egyikét, az legfeljebb pályanapra jár majd ki vele lábon.
7
Ha minden a tervek szerint megy, a versenyautóval már az idén találkozhatunk Le Mans-ban, ahol a Toyota GR010 egyik ellenfele lesz majd, míg a Peugeot gyári versenygépével 2022-től bővülhet a mezőny.