A Renault sportmárkája, az Alpine a lehető legegyszerűbb módon tér vissza a hosszú távú autóversenyzésbe: megtámogattak egy már létező csapatot, átvéve annak teljes technikáját.
5
Az Alpine A480 elnevezésű autó is csaknem azonos a tavalyi Rebellion R-13-assal. Nagyrészt összevásárolt versenyautó-technikáról van szó: a karosszéria az Orecától érkezik, a motor pedig a Gibson Technology 4,5 literes V8-asa. Maga az autó látványnak nem épp kellemes, amiről az ormótlan, kerek első fényszórók és a nagy hátsó uszony tehet, de úgy tűnik, aerodinamikailag egyszerűen ez adja ki.
5
Az autó maga a korábbi LMP1-es szabályoknak felel meg, de a versenyszabályzatnak megfelelően most még ilyen autókat is rajthoz engednek, az LMDh prototípusok mezőnyében. Az erőviszonyokat amúgy is igyekeznek majd BoP szabályokkal kiegyenlíteni, ami a motorok szívórendszerén várhatóan szűkítőket, a karosszériákon pedig többlet súlyok felszerelését jelenti majd.
5
Azt egyelőre nehéz megmondani, hogy a Renault mennyire tervez hosszú távra a Le Mans-i csapattal, és hogy később jelentkeznek-e saját fejlesztésű versenygéppel, de ezt talán még a gyáriak sem döntötték el. Egy jó szereplés mindenesetre sokat segíthet, és erre lehet is esély: a Rebellion autói tavaly egy 2. és egy 4. helyen értek célba, ami azt jelzi, hogy viszonylag gyors és megbízható autókról van szó.
5
Az idei évre egyébként elég tisztességes mezőny kezd összeverődni. Annak ellenére, hogy korábban úgy nézett ki, teljesen elmaradnak a gyári istállók, mostanra a Toyota és az Alpine mellett az Audi és a Porsche is jelezte visszatérési szándékát, a Ferrari és a Peugeot pedig későbbi szezonokra ígéri a visszatérést.