A vírushelyzet, a chiphiány és az azt követő gyárleállások furcsa helyzetet eredményeztek: Amerikában, ahol a kereskedők egyébként is szabadon kezelik a gyárak által ajánlott fogyasztói árakat (MSRP), már elért odáig a piac, hogy egyes modellek esetében többe kerülnek a használt változatok, mint újonnan kerültek. A kínálat szűkös, a kereslet viszont óriási, ezért a kereskedők szinte azt írnak az árcédulára, amit nem szégyellnek.
A legnagyobb drágulást a CarInsurance.org szerint a Toyota húzómodellje, a RAV4 Hybrid produkálja, a 2020-as, eredetileg 28 497 dolláros alapváltozatokat idén már 38900 dollár felett kínálják az Edmunds használtautós oldalon, ez 37 százalékos emelkedést jelent, miközben egy 2021-es új RAV4 Hybrid is csak 30115 dollárnál kezdődik. A Chevrolet Corvette Stingray a második a drágulásban, a használt darabokért 28 százalékkal magasabb árat kérnek, mint egy évvel korábban az újakért: a kisebb szériás sportkocsik eleve drágábban kelnek el, mint az MSRP (60995 dollár), de a 80 ezres értékesítési árak helyett is 100-105 ezres összegeket látni.
Az iSeeCars 16 olyan típust talált, ami használtan drágább, mint újonnan volt, ezek közül a legnépszerűbbek a nálunk nem forgalmazott Kia Telluride, a GMC Sierra 1500 és Toyota Tacoma volt, de a teljes kínálat átlagos árváltozása is alig 3,1 százalékos csökkenést mutat, vagyis a kínálat egésze jól tartja az árát.
Via CarandDriver