A 2010-es évek első felében a Volkswagen egyik markáns célja volt, hogy példányszámban is utolérjen, illetve lehagyjon minden más autógyártót. Ez össze is jött, de úgy tűnik, közben el is veszítette a jelentőségét.
A VW 2015-ben előzte be a vetélytársakat – akkor még a GM és a Toyota is versenyben volt a legnagyobb autógyártó címéért – és 2019-ig tartotta magát az élen az eladási adatok alapján. Tavaly azonban a Toyota eladásai kevésbé csökkentek a világjárvány hatására, így ismét a japán cég vette át a vezetést a képzeletbeli versenyben.
A Volkswagen személyautó-márka vezérigazgatója, Christian Vollmer a napokban azt nyilatkozta, hogy a cégcsoport elsődleges céljai közt már nincs ott a világelsőség visszaszerzése. Ettől a VW persze nem lesz kisebb cég, és nem lehetetlen, hogy még összejön a világelsőség, de Vollmer szerint ez a szempont már nem játszik szerepet a stratégiai döntésekben, mint korábban.
Ez bizonyos értelemben persze a túlélést jelentheti a VW számára, hiszen Vollmer szerint csak így hozhatnak olyan vezetői döntéseket, mint amilyen a VW villanyautók alapjául szánt MEB platform költséges kifejlesztése volt. Ez nagy eladási számokat aligha hoz, viszont hozzásegíti a VW-t, hogy a villanyautókra való áttérés egyik meghatározó szereplője legyen.